Hoogbegaafd – beleid: werksessie bijeenkomst 1
Tijdens deze werksessies richten we ons op het verbeteren van de ondersteuning voor hoogbegaafde leerlingen binnen scholen. Het doel is om een duidelijke strategie te ontwikkelen die aansluit bij de specifieke behoeften van elke school.
Hoogbegaafd – beleid: bijeenkomst 1, werksessie hoogbegaafdheid – beleid
Doel
Het versterken van de basis-, breedte- en diepteondersteuning door:
- de (gewenste) situatie voor de eigen school te beschrijven;
- deze te vertalen naar concrete aandachtspunten voor team- en schoolontwikkeling;
- het (her)schrijven van het beleidsplan hoogbegaafdheid in de eigen school met o.a. aandacht voor differentiatie, compacten en verrijken, versnellen, plusklas en zorg.
Werkwijze/ uitvoering
Ter voorbereiding vragen we de deelnemers een aantal dingen op papier te zetten en hun beleid onder de loep te nemen.
We starten met een korte gezamenlijke inleiding. Daarna gaan we praktisch aan de slag met twee interactieve werkvormen:
Kaderen en kansen
“Zorg voor hoogbegaafde leerlingen”. Hoe was het, hoe is het nu, waar willen we naar toe?
Schrijven en schaven
Aan de hand van een aantal kernpunten kunnen de deelnemers onder begeleiding van een adviseur met hun eigen school- of beleidsplan aan de slag om de kernpunten te checken, aan te vullen, te beschrijven of te herschrijven.
Meer informatie over tijd, locatie en manier van inschrijven lees je hier
Naar agendaoverzicht