Direct naar de inhoud.
19 november 2024 | 1.00 minuten leestijd

Scholing Hoogbegaafdheid

Scholing Hoogbegaafdheid

Scholen ontdekken steeds meer over het begeleiden van hoogbegaafde leerlingen, maar pasklare antwoorden ontbreken vaak. Deze leerlingen dagen ons uit om buiten de gebaande paden te denken, omdat ze moeiteloos veel kennis opnemen of juist vastlopen. Welke aanpassingen vraagt dit van het onderwijs?

Om aan deze vraag tegemoet te komen organiseert de projectgroep hoogbegaafdheid een scholingsaanbod voor docenten van de VO-scholen uit de regio Noord- en Midden- Drenthe. Hogeschool Windesheim verzorgt de verschillende modules.

Hoogbegaafden leren anders en zijn niet altijd de hoog scorende leerlingen. Het is belangrijk om dat te zien en deze leerlingen (h)erkennen. Tijdens verschillende modules leer je hoe je tegemoetkomt aan de onderwijsbehoeften van hoogbegaafden. Hoe je voor hen een rijke leeromgeving maakt. En hoe jij een pedagogisch sensitieve leraar kunt zijn. Steeds met een koppeling naar de werkpraktijk en wat je daar voor de hoogbegaafden kunt doen. Tijdens de bijeenkomsten leer je ook hoe je beter kunt inspelen op cognitief talent en sterk ontwikkelpotentieel.

De data en inhoud van de verschillende modules worden binnenkort bekend gemaakt. Het is mogelijk om losse modules te volgen. Per module kunnen maximaal 20 personen deelnemen. Inschrijving verloopt via de website van het samenwerkingsverband.

Voor meer informatie en vragen kun je terecht bij de leden van de projectgroep hoogbegaafdheid en de projectleiders Hilde Gerrits en Esmée Post.

Naar nieuwsoverzicht

Vragen? Neem contact op.

© Copyright Passend Onderwijs Drenthe 2023

Disclaimer Cookies Privacyverklaring

Feedback
Feedback
We willen de inhoud van deze site blijven verbeteren. Daarom hebben we een paar vragen.
Wie ben je?
Heb je dit kunnen vinden?