Direct naar de inhoud.
2 oktober 2023 | 1.00 minuten leestijd

Nieuwe subsidieronde hoogbegaafdheid

Nieuwe subsidieronde hoogbegaafdheid

Het samenwerkingsverband voortgezet onderwijs heeft een subsidieaanvraag gedaan voor het versterken van het onderwijs en ondersteuning voor meer- en hoogbegaafde leerlingen voor de jaren 2023 tot 2025.

Terwijl de scholen nog volop bezig zijn met de uitvoering van het lopende projectplan, is vlak voor de zomervakantie een nieuwe subsidieregeling voor versterking van het onderwijs aan meer- en hoogbegaafden gepubliceerd. Dit is een mooie kans om een extra impuls te geven aan de ontwikkelingen die in gang zijn gezet. Met de deadline van 1 oktober was het wel erg kort dag om een goed uitgewerkt en doordacht vervolgplan op te stellen. In afwachting van een beslissing over de toekenning, wordt de verdere uitwerking met alle betrokkenen doorgesproken en voorbereid, gericht op een goede doorstart.

Het belangrijkste resultaat van het afgelopen schooljaar ligt vooral op het gebied van professionalisering. Zo heeft een groep collega’s van verschillende scholen de opleiding tot talentbegeleider afgerond en is een collega postacademisch opgeleid tot ECHA-specialist hoogbegaafdheid. Een actie uit het lopende projectplan die dit schooljaar van start gaat, zijn de schoolbezoeken bij elkaar, met als doel om te leren van elkaars aanpakken en om een gedeeld kader vast te stellen.

In het nieuwe projectplan krijgt de schoolontwikkeling een vervolg. Daarnaast wordt onder meer werk gemaakt van een doorlopende leerlijn PO/VO, een leerlijn voor uitzonderlijk hoogbegaafde leerlingen, het inrichten van een expertisepunt en de ontwikkeling van een onderwijszorgarrangement in samenwerking tussen VO, VSO en jeugdhulp.

Voor meer informatie kun je terecht bij de projectleiders Wim de Vries en Hilde Gerrits.

Naar nieuwsoverzicht

Vragen? Neem contact op.

© Copyright Passend Onderwijs Drenthe 2023

Disclaimer Cookies Privacyverklaring

Feedback
Feedback
We willen de inhoud van deze site blijven verbeteren. Daarom hebben we een paar vragen.
Wie ben je?
Heb je dit kunnen vinden?